Heerlijk wakker worden in Nepal!

27 november 2018 - Kathmandu, Nepal

O ja, geen droom, we zijn Echt in Nepal als je wakker wordt! Heerlijk ontbijtje met roerei, porridge met banaan mmmmm niet echt lekker maar wel gezond en toast met jam en koffie en thee.

super vriendelijke mensen en Babu doet er alles aan om ons te verwennen en naar de zin te maken! Rugzak ingepakt en alles mee en dan de stad in! Geld wisselen , Sim kaart opgeladen voor oude telefoontje dan kinnen we iedereen bereiken en niet duur en dwars door de stad! Het is een gekrioel van mensen auto’s riksja's en veel straathonden. We gaan een stukje mee met riksja maar we vinden het zo zielig we geven hem het geld maken foto en hij kan weer andere klantjes zoeken! Dan naar een kleien stupa richting Durbar Square waar we voor Jolanda en haar lieve Franklin een kaarsje opsteken bij de tempel! Ook daar veel mensen die allemaal hun waar willen verkopen en je weet weer niet wat je ziet, het lijkt soms zo uit een film en de tijd gaat honderden jaren terug!  Dan terug naar Thamel en restaurant Gaia ( waar we gisteravond ook gegeten hebben met vrijwilligers en Rene was ik vergeten ) en hier is het prima vertoeven en alles is even smakelijk en het is Rene zijn favoriete plek dus zijn wij als vrienden meer dan welkom!  Bharat komt ook even gezellig koffie drinken want zijn kantoor is er dichtbij!  Dan naar nieuw winkel centrum  in aanbouw en daar heeft Yasmin Brouwer met haar Nepalese vriend Sameer een winkel met zilver sieraden. Ze was erg blij ons te zien!  Toen naar Revoluten Café waar Rene ook komt en eten we samen heerlijk met een nepalees biertje en ginger tea ( voor mijn keel) dan terug door de donkere  straten met keien kuilen en stof maar al wel wat een soort kerst verlichting versiert naar Andes house waar we afscheid nemen van Rene! Nepal is en blijft Nepal eens in je hart voor altijd in je hart hebben we weer vandaag gemerkt! Mooie foto’s gemaakt dus nagenieten! Namaste

1. Anneke van Leeuwen:
    28 november 2018
    Ohh wat heerlijk Marijke en Jelle, wat zooi (zou Cock❤) zeggen. Maar ook zo fijn om er te zijn en met die lieverds om je heen. Gaia hebben we ook wel gegeten, mooi plek en René is daar helemaal thuis!!!
  2. Frans en zjacinta Schipper:
    29 november 2018
    Goedemorgen ! Wat is dit toch een prachtig initiatief. Wat een indrukken weer .Het blijkt hoe goed wij het hebben hier. En al die blije kinderen dat doet je wat. Jullie heel veel succes met deze reis.