Shoppen met Radhika, Nagarkot en de Himalaya en sunset en trekking door de KTM vallei

15 december 2018

Afgesproken met Radhika en Babu haar zoon van bijna 10 om te gaan shoppen in KTM en de markt midden in Thamel Het drukke centrum van stad! We gaan eerst lekker wat drinken en omdat Babu nooit cola krijgt maar lauwe dranken ( beter voor je spijsvertering en voor je maag) wil hij heel graag cola! Maar Radhika smoest wat met de ober en later komt dan de cola maar......bloedheet in een glas! Ze had gevraagd of de kou eraf kon uit de koelkast en ze hadden de cola even in de magnetron verwarmt! Niet te drinken dus snel nieuwe besteld , lachen nauurlijk! Toen de stad in en leuke kleding warm vest en kort truitje gekocht voor onder haar mooie officiële kleding die ze Morgen aantrekt bij de huiswijding met geestelijke. Het is haar grote wens dat we er bij zijn dus dat is gelukt! Voor Babu 4 boeken gekocht bij de boekshop dus iedereen gelukkig! s avonds gegeten met Corrie en Cootje bij Gaia

De volgende dag naar Nagarkot met Babu in busje en een hotel daar geboekt voor een nachtje! Uitzicht op de bergen en we zitten op 2000 meter, hier niet hoog als je weet dat er bergen zijn van 6, 7 en 8000 meter! Zonsondergang gezien en s morgens de wekker gezet voor zonsopgang om 06.42😊😘. Prachtig zicht niet helemaal helder Nasr de witte pieken zagen we en de hele bergkam.

Na heerlijk ontbijtje buiten de wandeling gestart naar de oudste tempel van KTM. Onderweg prachtige vergezichten en authentieke dorpjes waar weer de armoe zeer zichtbaar is. Kindertjes met vieze smoezelige kleertjes willen graag een Candy en ongelofelijk alle mensen zijn blij en groeten hartelijk! Zo laat Babu zien wat de vrouwen hier moeten tillen ( 65 kg)!hout en stenen of cement ze doen het! Wat een respect voor dit volk wat met recht niet klaagt maar draagt! Een prachtige wandeling dalen en klimmen en we genieten van alles!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl