Namaste Nepal en op Nasr huis en de komende feestdagen

17 december 2018

We worden door Babu met de taxi naar het vliegveld gebracht en het zal een lange rit (lees zit) worden want we vliegen om 02.00 naar Doha en dan 3 uur wachten en dan door naar Amsterdam Schiphol. We checken in wat veel makkelijker gaat dan heen, hier kijken ze niet zo nauw, en we wachten rustig af in de lounche met een laatste kopje Nepalese koffie.

In Doha is de wereld een groot verschil met Nepal, de decadentie ten top. De grootste en duurste merken van de wereld, Arabische jongetjes met 3 telefoontjes in hun hand, verveeld kijken en dure merk kleding, het duizelt je gewoon alles is mooi, schoon en duur!

Dan op weg voor het laatste stukje naar Schiphol met een Boeing 777/300 wat een groot vliegtuig, maar Jelle is er helemaal niet meer bang voor, hij is de vliegangst voorbij!

Wat een beleving en we zullen het even thuis moeten verwerken wat we allemaal hebben meegemaakt. Wat een land, en wat een armoede in de zin dat het land zo verarmt is en blijft door een regering die niets doet om het land te verbeteren en de Nepalese bevolking in de steek laat. Alleen al al dat plastic wat overal ligt, het is onaanvaardbaar, overal gooien de mensen het zo maar neer. Maar ja wat moet je ermee als je het opruimt waar moet het naar toe, dus geef je het vanzelf denk ik op. De gelatenheid, acceptatie maar ook de grote wilskracht om er samen wat van te maken dwingt toch respect af voor dit liefdevolle volk.. Ze accepteren wat er is, blijven doorgaan en leven bij de dag. Een vriendelijke groet en gastvrijheid ook al heb je bijna zelf niets is om een diepe buiging te maken. een prachtig volk en een prachtig land met de hoogste toppen ter wereld blijft voor altijd in ons hart!

Wij wensen iedereen die ons reislog heeft gelezen en gevolgd hele fijne feestdagen en een gezond, gezegend en vooral dankbaar voor wat je hebt in 2019. NAMASTE Jelle en Marijke

1. Klaas, Jorgos,Sherpa en Dalay:
    17 december 2018
    Jullie waren Top lieverds.
    Namaste
    en
    "Houd elkander vast" ook in het nieuwe jaar!
    Hele fijne feestdagen.
    Het was een genot om jullie reis te volgen .
    Bracht ons een klein beetje terug naar 2005.
  2. Marieke keurentjes - van den Brink:
    18 december 2018
    Voor jullie ook mooie feestdagen en een gezond 2019.
    Gr marieke