Wat een andere wereld en dagje naar Nuwakot met Corrie en Cootje

2 december 2018 - Kathmandu, Nepal

We zijn bij Bharat en Radhika en de kinderen uitgenodigd om te komen eten met Rene.

De kinderen Bhargavi en Babu staan te juichen als ze ons weer zien na zoveel jaar en we zien hoe groot ze zijn geworden en hebben het weer leuk met elkaar. De manben gezellig een biertje en dan aan tafel in de kleine keuken. Radhija heeft Dahl Bat gemaakt en zoals de Nepalese cultuur het wil wacht zij  totdat wij hebben gegeten en dan neemt zij haar portie!  Niet voor te stellen bij ons. De cadeautjes waren weer van harte welkom Radhika wel blij met haar laptop voor school ( bedankt WDB! en Babu was heel blij met zijn engelse Donald Ducks!

De volgende dag vroeg op en om 07 uur met de kadetjes met hollandes kaas naar Corrie en Cootje die hier vlakbij slapen in Souvenir Guesthouse. Met Prahip gaan we naar zijn dorp om bij schooltje spullen te brengen en onze voetbal shirts van Zeevogels! Bedankt nog Jan Genet voor alles!

De weg is off road dat wil hier zeggen kuilen zand grote stenen overal en daar dan omheen manoeuvreren! Je schudt alle kanten op en het is een barre tocht van dik 3 uur maar de moeite waard. Wat je allemaal ziet onderweg en hoe blij de mensen in het dorp zijn maakt alles goed!

De kinderen krijgen drinken en snoep en schriftje met pen potlood en gum en wachten netjes op hun beurt!  We worden hartelijk uitgezwaaid en bij de familie van Prahip uitgenodigd voor Dahl Bat maar wij slaan het even over dus heerlijke verse honing en een banaan en een ei is voldoende! Dan de reis terug en het wordt al donker! We staan stil want een bus voor ons zit vast omdat er beton ijzer wat op de weg ligt vast kwam te zitten om zijn wielen dus iedereen helpen om dit er onder vandaan te krijgen, ongelofelijk dat is allemaal heel normaal hier! Gelukkig we konden weer door en om 20.15 waren we weer veilig en tevreden thuis!